6 januari

Lika kallt här i Sälen idag, sjukt att det enda man pratar om är vädret! Vi står som små pensionärer i liften och pratar "jaa, undrar vad det skall bli för väder imorgon då, vi får väl hoppas på lite sol"! Haha! Men det är roligt! Alla turisterna tycker så synd om oss som står ute och jobbar och säger att vi borde få medalj som klarar av att stå i den kylan, men jag tycker ändå inte inte att man fryser så mycket som jag trodde att man skulle göra.

Igår var det en åkare som glömde sin kamera och videokamera i i liften och han blev så glad att vi hade hittat dem så när han kom och hämtade dem imorse hade han med sig hembakta bullar till oss. Det var mycket uppskattat!

En jobbdag kvar sen blir det 303 fest och två dagars ledighet!

Kom nyss på att idag var det exakt en månad sedan min första jobbdag här i Sälen. Tiden går så sjukt fort! Hade en väldig hemlängtan i början men nu är allt så roligt och jag vill verkligen inte att det skall ta slut! Har träffat så mycket nya och roliga människor och jag tror det kommer bli tomt när man kommer hem. Men än så länge är det långt kvar tills dess! Nu skall jag bara ha roligt och njuta av tiden här i Sälen!

Nu skall jag gå och kolla på Vinterkrysset som spelas in på Högfjällshotellet här i Sälen. Martin Stenmarck är med och jag hoppas, hoppas att han kanske skall åka lite skidor imorgon och kanske kommer förbi våran lift! Man kan ju alltid drömma! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0